Międzynarodowa Olimpiada TECHNICZNA TWÓRCZOŚĆ UCZNIÓW I STUDENTÓW

Edukacja techniczna daje przestrzeń dla rozwoju twórczego myślenia nie tylko samych studentów, którzy często przygotowują się do zawodu nauczyciela przedmiotów technicznych, ale również nauczycieli akademickich. Wszelka działalność techniczna, nawet ta najprostsza, wymaga twórczego podejścia od osoby, która się jej podejmuje.

Zasadniczym czasem weryfikacji twórczych zdolności studentów – zdolności jakie nabyli i przyswoili podczas studiów w wyższej uczelni – są przygotowania skupiające się wokół tworzenia i wcielania w życie twórczych pomysłów, często nietradycyjnych, unikatowych rozwiązań, których efekty odznaczają się świeżością i oryginalnością, a sama ich realizacja wyróżnia się dużą inwencją pomysłodawców.

Mając na uwadze powyższe kwestie, pedagodzy Katedry oborových didaktík w Wyższej Szkole Techniczno-Ekonomicznej w Czeskich Budziejowicach oraz pracownicy Zakładu Dydaktyki Przedmiotów Technicznych i Informatycznych Instytutu Techniki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie zorganizowali Międzynarodową Olimpiadę TECHNICZNA TWÓRCZOŚĆ UCZNIÓW I STUDENTÓW.

28 marca 2019 r. uczestnicy Olimpiady z Czech, Słowacji oraz Polski prezentowali swoje twórcze koncepcje w kategorii studenckiej, w kategorii szkół średnich oraz w kategorii szkół podstawowych oraz gimnazjum.

Przybyłych do Krakowa gości i uczestników Olimpiady przywitali Kierownik Katedry Dydaktyk specjalistycznych Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej w Czeskich Budziejowicach Ing. Daniel Kučerka, PhD., ING-PAED IGIP, EUR ING oraz Kierownik Zakładu Dydaktyki Przedmiotów Technicznych i Informatycznych Instytutu Techniki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie prof. dr hab. Henryk Noga.

W Olimpiadzie wzięło udział wielu uczestników, którzy ukazali odbiorcom prezentowanych rozwiązań swoją dojrzałość oraz kompetencje, wysoki poziom i  profesjonalizm. Prezentowane przez uczestników modele oraz twórcze koncepcje pokazały zdolności, kompetencje, jak również kreatywność w rozwiązywaniu problemów technicznych, charakterystyczną dla ich twórców – ucznów oraz studentów, a także pedagogów – ich opiekunów. Opiekunowie uczestników w swych wypowiedziach podkreślali, że tylko wzajemne porównanie poziomu prac oraz koncepcji technicznych wytwarza przestrzeń do refleksji pracowników uniwersytetów nad poziomem nauczania i innowacyjnym podejściem do projektów, możliwych do realizacji w ramach studiów kształcenia technicznego.

Zaprezentowane przez uczestników Olimpiady propozycje spotkały się z uznaniem i pochwałami gości, którzy docenili wkład wydarzenia w promocję i propagowanie kształcenia technicznego. Wiele osób wyraziło pozytywne zdanie na temat korzyści płynących z organizowania tego typu międzynarodowych projektów i doceniło ich rolę w pogłębianiu wzajemnej współpracy między uczelniami.

 

Galeria zdjęć:

Realizacja: Internet Arts
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem